Saigon dag 2

2 februari 2019 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

Na een heerlijk ontbijt met de meest lekkere dingen zoals verse zalm, echt heel uitgebreid, gingen we het hotel uit en kwam er een man met een fietstaxi en vroeg of wij een toer wilden voor 2 dollar pp. Nou dat was wel leuk. We genoten met volle teugen van het rustig rondgereden worden en besloten de mannen het dubbele te betalen. Sip was tenslotte bijna 2 keer zo zwaar als ik ben. Ze lieten ons ook nog een pagode zien. Een hele bijzondere waar heel veel Chinezen stonden te bidden met wierookstokjes boven hun hoofd. Toen de toer teneinde was stopten ze precies bij een ATM en lieten ze de prijs zien wat de toer gekost had. Per persoon 60 dollar! Dat pikte Sip niet en we lieten ons naar het hotel brengen om te vragen wat het normaal kost. Het mocht maximaal 12 dollar per uur pp kosten en ze waren 1 1/2 uur met ons bezig geweest. Sip heeft daarom 2x20 dollar betaald! Weer iets geleerd! Later las Sip op Google dat dit vaker gebeurd is en dat je zo'n rit beter via het hotel kunt regelen. Het is ondertussen ontzettend warm! We slenteren nog wat door een shopping center en dan hebben we het wel weer gehad! Terug naar het hotel en bij het zwembad een lekker Heineken tap biertje gedronken en daarna lekker in de airco. 'S middags is het weer tea time met wafels en allerlei lekkere dingen. Niet teveel eten, want om 6 uur gaan we achterop de Vespa scooter en krijgen we Vietnamese hapjes. Het is zover! We worden precies om 6 uur opgehaald door twee jongens we krijgen een helmpje op, doekje voor de mond vanwege de slechte lucht. Eerste stop een bar waar we onze gids ontmoeten met een glaasje wijn erbij en hij legt ons uit wat er allemaal gaat gebeuren. Het is best wel eng op de scooter met het heftige verkeer! Dan gaan we naar het district Cholon aan de andere kant van de Saigon rivier naar een lokaal restaurant en daar kregen we gefrituurde krab, daarna clams, mosselen en garnalen met lekkere sausjes en met een Heineken erbij. Heineken kan je bijna overal krijgen. De gids is grappig, hij heeft milieukunde gestudeerd, maar kan daar geen werk in krijgen en daarom heeft hij daarna de studie gids gedaan. Hij neemt zijn taak heel serieus! Hij zorgt dat wij niets tekort komen. Daarna gaat de trip naar een volgend lokaal restaurant in weer een heel andere wijk met gefrituurde scampi's en een Chinese groentenfondue met vis. Noedels er ook nog bij! Na het eten sprongen we weer op de scooter naar een heel bijzondere koffietent met live muziek en echte Vietnamese koffie gedronken uit een filterpotje. De koffie was niet echt lekker, maar het ging meer om het idee dat we het hebben geproefd! De laatste trip was naar een soort grot waar het donker was en daar speelde een goede live band! Ik dronk een Singapore slang en Sip een whiskey sour. Het laatste nummer voor we er vertrokken was een voor ons bekend nummer van Santana uit de jaren 70. Het was werkelijk een topavond. De scooter ritten waren een belevenis op zich, soort kermis attractie en voor Sip nostalgisch omdat hij 2 dezelfde scooters heeft gehad in de jaren 60. We waren om 11 uur weer heelhuids thuis!

1. Elli van de biezenbos:
    2 februari 2019
    Ik blijf genieten van jullie avontuur 😘
  2. Marianne:
    2 februari 2019
    Weer mooi verhaal! Jullie hadden kunnen weten dat je ALTIJD genaaid wordt door iedereen eigenlijk! Dat werd ons destijds de eerste dag destijds in Indonesië al verteld!!!! Toch hebben jullie een TOP dag gehad! Blijf vooral schrijven, lees het graag!!
  3. Diet:
    3 februari 2019
    I make special price for you 🤣. Goed gedaan, lekkere avonturen!!!!