Bangkok maandag 25 februari

26 februari 2019 - Bangkok, Thailand

Vandaag hebben we een fietstocht gemaakt van 4 uur door de kleine steegjes van Bangkok. Het was een zware tocht, want het was super heet. De toer begon om 9 uur en het beginpunt was op een lokale markt met vlees, vis en groente. Als je het vlees ziet liggen wil je meteen vegetariër worden. Maar men vertelde dat de dieren 's morgens vroeg op de markt geslacht worden en dat het super vers is! De fietstoereigenaar is een Nederlander, maar hij mag zelf de toer niet doen. In Thailand mag je wel een business hebben, maar het personeel moet lokaal zijn. Bovendien heeft een gids een gedegen opleiding nodig en hij moet alles weten over Thailand voordat hij een diploma krijgt. Een buitenlander wordt niet toegelaten voor deze studie. We fietsen door Chinatown, langs verschillende tempels waar Thailand er meer dan 40.000 van heeft, maar ook langs een hele mooie katholieke kerk. We fietsen door heel smalle steegjes en moeten soms oppassen dat we de pannen niet van de gasstellen fietsen. Er is wel heel veel armoede en de gids koopt ter "compensatie" fruit voor ons bij een lokaal stalletje, rose appel en mangostine! Heel lekker. Onderweg een lunch bij een klein lokaal restaurant. Daar stonden 3 monniken voor de ingang en de vrouwen mochten niet langs de monniken lopen. Dus wij via een tuintje naar binnen. We aten daar rijstnoedels met kip in een kokossaus! Heel smakelijk en lekker pittig! Het werd uiteindelijk een lange tocht en ik wilde na enkele uren opgeven, omdat ik het zooo heet had en bang was dat ik een zonnesteek zou krijgen. Toch maar tanden op elkaar en doorgaan en het laatste stukje was met de pont, en in de schaduw, dus dat viel weer mee. Na 5 uur fietsen waren we weer op het beginpunt, een uur later dan de toer zou moeten duren. Daarna met de taxi naar het hotel, waar ik meteen een duik in het zwembad nam. Het water van het zwembad is heerlijk koel, het lijkt wel alsof daar airconditioning inzit. Het was een verademing. Daarna een lekker biertje en derest van de dag rustig aan gedaan. Morgen echt onze laatste dag,

1. Pauline:
    26 februari 2019
    Leuk verhaal Hop. Goeie reis terug naar Nederland.