Van Mae Hong Son naar Chiang Mai

10 februari 2019 - Chiang Mai, Thailand

Na een karig ontbijt werden we om half 9 opgehaald en onze eerste bezichtiging is een Pagode op de berg de Wat Chong Kham, uitkijkend op Mae Hong Son. Daar heb ik een hartje in de wensboom gehangen en een wens gedaan. Daarna hebben we een cappuchino gedronken in Khun Yuam en dat was wel lekker na ons karige ontbijt! Vervolgens zaten we heel lang in de auto, want we gingen weer terug naar Chang Mai, 380 km rijden door de bergen, een mooi groen landschap met allerlei plantages zoals rijst, aardbeien, knoflook, bananen etc. Onderweg in het plaatsje Mae Chaem hebben we Thai's geluncht. Rijst met van alles erbij. Dat was lekker. Daarna naar de hoogste berg van Thailand de Doi Inthanon, een uitloper van de Himalaya, 2596 meter hoog, gelegen in het gelijknamige natuurpark bestaande uit regenwoud. Op de top staat een Stupa. Vlak daarbij net onder de top de 2 pagodes bezocht die zijn gebouwd voor de pas overleden Koning en de Koningin die nog leeft. Allebei hun eigen gigantische Pagode en die staan tegenover elkaar. Gelukkig konden we met roltrappen naar boven! Vervolgens nog een markt bezocht van een bijzondere stam en daarna als laatste de grootste waterval van het natuurpark, de Vachirathan waterval van 96 meter hoog. Heel mooi! We hebben afscheid genomen van onze gids, Adam en van de chauffeur, Han. Twee geweldige mensen waar we drie dagen mee opgetrokken zijn! Vanavond lekker gegeten in het centrum van Chiang Mai. Een pizza! 😂 Morgen vliegen we 1.500 km naar het zuiden.

1. Adrie Rozema:
    10 februari 2019
    Nou dat ziet er prachtig uit hoor! Die wc lijkt me helemaal niks! Een hele goede vlucht morgen!
  2. Diet:
    10 februari 2019
    👌🏼
  3. ERna:
    11 februari 2019
    Dank je! Alles went uiteindelijk! 😉
  4. Junejacky:
    21 februari 2019
    Mooi Hop, Oeral de pagode. Ik lees je verhaal nu pas!