Aankomst Saigon of Ho Chi Minh stad

1 februari 2019 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

Vanmorgen werden we om 20 over 5 opgehaald om naar het vliegveld te gaan. De bewaker lag nog op een bank te slapen. We kregen een zakje met het ontbijt mee, met een boterham, ei en croissant, maar die zakjes hebben we op het vliegveld op een bankje laten staan. We dachten een ontbijtje te krijgen in het vliegtuig, maar dat was niet zo. We vlogen weer met Vietnam airways. Het vliegtuig vertrok op tijd en om half 10 kwamen we aan op AirPort van Saigon en daar werden we opgehaald door een nieuwe gids en chauffeur. Hij wilde meteen met ons de stad ingaan en dat zagen wij niet zo zitten. Eerst naar het hotel en andere kleren aan. Het is warm, 32 graden! De gids moest maar een uurtje wachten en dat was geen probleem. Daarna de stad in! Hij nam ons eerst mee naar een lokaal tentje om een broodje te eten, daarna naar het postkantoor, een super mooi Frans koloniaal gebouw ontworpen door ir. Eifel. Een kopie van de Notre Dame, een Chinese tempel en de lokale markt. We waren echt doodmoe en wilden daarna graag terug naar het hotel om te douchen en even te slapen. Eerst nog even met de gids wat gedronken en hij vertelde weer hele andere verhalen dan onze gids in Hanoi. Hij beweert dat Ho Chi Minh helemaal niet in dat graf ligt. Je merkte aan zijn verhalen over Ho Chi Minh, de oorlog en de communistische regering dat hij en men in het algemeen helemaal niet happy zijn met het communistische systeem en de daarbij gepaard gaande enorme corruptie. Men is hier erg gericht op het westen en vooral op Amerika. Aan het eind van de middag was het tea time in het hotel met allemaal lekkere hapjes. In de avond Saigon ingegaan en genoten van de lichtjes. Nog even bij het zwembad op het dakterras gezeten en zo lekker slapen.