Op reis met de trein!

24 januari 2019 - Hanoi, Vietnam

Vandaag is onze laatste dag in HANOI. Vanavond vertrekken we met de slaaptrein naar Dong Hoi. Vanmiddag een tour door de stad gemaakt, maar het meeste hadden we al gezien! We zijn uitgestapt bij een Pagoda waar mooie Boeddha beelden te zien waren! Het was helemaal niet zo druk en op enig moment werd ik klemgezet door twee mensen en ik werd er heel kriebelig van en liep weg! Op weg naar de bus zag ik dat mijn tas open stond en ja hoor, mijn portemonnee was weg. Ik was dus gerold! Echt balen! We hadden net geld getrokken en ook al mijn kaartjes zaten erin! Tikt er ineens iemand op mijn schouder en hij heeft mijn portemonnee in zijn hand! Ik vraag hem dus hoe hij daaraan komt, maar daar krijg ik geen antwoord op. Hij zegt "look in it of everything is in"! Dus dat doe ik en alles zit er nog in. Ondertussen kijkt hij wel mee en zegt " me money" en wijst naar de dollars die erin zitten! Ik geef hem 20 dollar, maar ik weet zeker dat hij mij gerold heeft. Ik ben zooo blij dat ik mijn portemonnee weer heb en ik sta verbaasd dat hij het geld er niet eerst uit heeft gehaald. Kwam vast door de Boeddha! Hij voelde dat dit slechte Karma was! Dus wij weer op de bus en ik mijn tas omgekeerd op mijn rug! Pffff, dit gaat mij niet weer gebeuren! Verder zijn we naar het poppentheater geweest, maar ik was niet erg onder de indruk. Ik had moeite om niet in slaap te vallen! Om 7 uur gingen we naar de trein en daar stonden we dan. Ticket bleek op 2018 te staan, dus er was lichte paniek. Gelukkig checkt Sip echt alles en hij ging meteen naar de ticketbalie en hij belde onze gids! Het werd allemaal zeer snel geregeld! De juffrouw liep zelfs mee naar de trein en droeg mijn koffer. Heel lief. Wij hadden een vierpersoons slaapcoupé en dat was ook wel nodig met die koffers! Biertje gekocht en gezellig zitten borrelen met z'n tweetjes! Liggen lezen en al ging de reis voorspoedig. Lekker geslapen, maar wel kort!

1. Dees:
    24 januari 2019
    Jeetje Hop, dat was een wijze les voor 20 dollar dus!!
  2. Youemay:
    24 januari 2019
    😱jeetje....Vietnameese manier van rollen misschien?🤷🏽‍♀️ Als je het vraagt en het krijgt dan geen karma (want Boedha kijkt altijd mee). Maar gelukkig zat er nog alles in.
  3. Tyne van Beek:
    24 januari 2019
    Een buideltasje( van stof) op je buik onder je kleren met de kaartjes. Eenvoudiger kunnen we het niet maken!🤣
    Eind goed al goed.
    Op naar het volgende. Geniet!
  4. Dorry:
    24 januari 2019
    Hops war een geluk heb je! En wat een leuke reis maken jullie, lekker geslapen in de trein?
  5. Marianne:
    24 januari 2019
    Bij reizen naar verre oorden adviseren ze altijd, geld op je huid! Gelukkig is het goed afgelopen Hop! Ik kijk uit naar het volgende verslag!!
  6. Junejacky:
    24 januari 2019
    Een heerlijke plek in de trein! Toch heel gezellig met een biertje! Willem is weer thuis, ik heb stoofpeertjes voor hem gemaakt. Hij kreeg een verslag van alle behandelingen, ziektes en medicaties vanaf 2003! Vanmorgen naar crematorium in Beuningen bij Nijmegen, we zijn net thuis. Aangetrouwde neef Ed Peters is overleden, dat was de leukste!
  7. Junejacky:
    24 januari 2019
    Ik geniet van jullie reisverslagen! Let goed op he tasje Hop🤨