22 januari

22 januari 2019 - Hanoi, Vietnam

Vandaag is de cruise ten einde! De WiFi deed het niet of nauwelijks op de boot, daarom twee verhalen achter elkaar! Vanmorgen Om half 7 was er tai chi op de boot, maar ik werd pas om 7 uur wakker! Jammer! Om 8 uur de thee-ceremonie! Hoe zet men thee in Vietnam! Thee is hier heel belangrijk! De theepot wordt eerst overgoten met heet water, dan de binnenkant en dan gaan de theeblaadjes erin en die worden ook overgoten met heet water om ze te reinigen en tot leven te wekken. Dan het water er weer uit en nieuw water erin. Ze drinken in de morgen groene thee om aktief te worden, want daar zit cafeïne in. Lotus-jasmijn thee is zeer geschikt voor oudere mensen. Voor de bloedsomloop en cholesterol. Na de ceremonie koffers inpakken en afrekenen! Alles liep gesmeerd! Hierna een uitgebreide brunch en om half 11 waren we weer in de haven en stond onze gids (Khoa) en de chauffeur (Bing) op ons te wachten om ons weer naar Hanoi te rijden! Vier uur rijden! Afscheid genomen van Khoa en Bing. Hun taak zit erop! Het was een hele leuke ervaring, de drukte van Hanoi, de eenvoud van het platte land en de cruise! In het hotel kregen we dit keer een suite. Helaas is het maar voor 1 nacht! Onze badkamer heeft een toilet met verwarmde wc bril en een automatisch sproeimeganisme om de billen te reinigen. Bizar, maar wel fijn! Vanmiddag een lange wandeling door Hanoi gemaakt en het blijft ons verbazen wat men allemaal op zijn brommer vervoert! Een complete bloemenstal zag ik vandaag, maar ik was te laat om een foto te maken. Morgen hebben we ook nog een dag in Hanoi!