Hanoi dag 2

17 januari 2019 - Hanoi, Vietnam

De koffer is gisteravond gebracht! Sip kreeg op het vliegveld een vergoeding van 50 Amerikaanse Dollars, waarschijnlijk om toiletspullen te kopen! Er gaat toch niets boven je "eigen" toiletspullen! Het bed in het hotel is prima en ongeveer 2 meter breed. We hebben heerlijk geslapen! Het ontbijt begon met een Wontonsoepje, omelet en lekkere passievruchten! Vanmiddag met de gids een wandeling gemaakt door het centrum van Hanoi! Wij kwamen daardoor in straatjes die we anders nooit zouden vinden. Iedere straat heeft zijn eigen thema, dus een straat met allemaal winkeltjes met naaigerei, kralen en knopen, een juwelenstraat, speelgoedstraat, een straat met alleen maar sloten en een met kantoorartikelen. Nou ja, noem maar op, echt heel bijzonder! Ook zijn we naar het station geweest waar een hele oude trein reed over een spoorbrug die gemaakt is door ingenieur Eifel, van de Eifeltoren, de bouw startte in 1899 en in 1902 was hij klaar! De eerste brug van Hanoi, dat toen nog in handen was van de Fransen! Onderweg wat gedronken waar we een fantastisch uitzicht hadden (zie foto's) en ons hotel konden zien! Onze gids vertelde over het verleden van Vietnam en het land viel van de ene oorlog in de andere! Het is sinds 1990 pas weer een beetje rustig! Voor het eten een body massage gehad en daar zijn zij niet kinderachtig mee. Bovenop de tafel gezeten met veel kracht ging zij aan het werk! Ik ben weer helemaal ontspannen! Het was lekker, maar ook best wel pijnlijk! Daarna weer lekker gegeten, noedels met tofu en heel veel groente voor mij en Sip hetzelfde maar dan met vis! Met een biertje, het bier is hier lekker, allerlei merken en ook lokaal bier! Vanavond Sip nog gestimuleerd om ook voor een massage te gaan en hij heeft een hoofd- en schoudermassage gehad!