Van Bangkok naar Chiang Mai 6 en 7 februari

7 februari 2019 - Chiang Mai, Thailand

Om 12.00 uur moeten we uitchecken bij het hotel en om 16.00 uur worden we pas opgehaald. We hangen een beetje in het hotel, ik ga aan het zwembad liggen en Sip zit te lezen in de lobby. Om kwart over vier zijn we op het station en de trein rijdt net het station binnen. We kunnen er al in alhoewel die pas om 10 over 6 vertrekt! We hebben een 1ste klas treincoupé met een stapelbed en een wastafeltje. De toilet moeten we delen met andere coupe's, maar dat zijn er maar een stuk of 10. Er komt een mevrouw langs met fruit en orange Juice en het menu voor het avondeten en ontbijt. Om half 8 wordt het eten gebracht en na het eten worden de bedden opgemaakt met een laken, een deken en kussen. Ik mag van Sip boven slapen, zijn argument is dat ik leniger ben en er makkelijker in en uit kan. Dat is natuurlijk wel zo! 😄 De eerste uren slaap ik prima, maar de airco staat op mij te blazen en ik krijg het koud. Ik trek mijn kleren aan en val weer in slaap, totdat ik het weer te koud krijg. Zo gaat het derest van de nacht door. Om 6 uur wordt het ontbijt gebracht, voor ons een bananensmoothie. Precies om kwart over 7 komen we aan en worden we opgewacht door een chauffeuse. Zij brengt ons naar het hotel, maar dat blijkt het verkeerde hotel te zijn. Even bellen naar de agent en meteen binnen enkele minuten arriveert er een taxi die ons naar het goede hotel brengt. Helaas kunnen we pas om 14.00 uur inchecken. Het is nog maar half 9, dus gaan we Chiang Mai in en zoeken een restaurantje om wat te eten. We komen een Starbucks tegen, dus eerst maar koffie. Ook zien we onderweg mooie tempels, een Wat genoemd. Er zitten monniken, die aanbeden worden en die achter de tempel wonen. Daarna een sandwich gegeten in een leuk restaurantje. Nog even door de stad gebanjerd, nog ergens een pilsje gedronken en om half 1 waren we weer in het hotel. Gelukkig was onze kamer klaar en konden we erin. Een prachtig hotel! Lekker even geslapen, aan het zwembad gelegen en s' avonds lekker gegeten bij de Fishmarket. We hebben een lekkere fles wijn besteld en gedronken op het leven van Willem, die vandaag is overleden en herinneringen opgehaald die we van hem hebben. Rust zacht lieve Willem! 😍 Daarna nog even naar de avondmarkt geweest! En nu zit ik in de lobby aan de blog te schrijven.

1. Elli van de biezenbos:
    7 februari 2019
    Gecondoleerd Erna met Willem, goed dat jullie daar samen een goeie fles wijn op gedronken hebben😘😘. Heerlijk om jullie zo te volgen
  2. Tyne van Beek:
    7 februari 2019
    Gecondoleerd met het overlijden van Willem.
    Liefs Ron en Tyne