Bangkok dag 2

5 februari 2019 - Bangkok, Thailand

Lekkere rustdag, die we zelf kunnen indelen. We zitten in een gigantisch hotel met 31 verdiepingen. Het ontbijt was ook gigantisch met zelfs een pannenkoekmachine, waar je je eigen pannenkoekjes kan maken. We gaan eerst zwemmen en om half 4 gaan we met de Tuk Tuk naar het oude centrum. De Tuk Tuk gaat verschrikkelijk hard waar het niet druk is en Sip en ik kijken elkaar af en toe aan zo van "als dat maar goed gaat!" We komen heelhuids aan. Het oude centrum ligt aan de Koningsrivier waar ook het Koninklijk Paleis is en de Mat Pho, de tempel van de liggende Boeddha, een "gouden" beeld van 47 meter lang. We maken een wandeling door het centrum langs het paleis. Het paleis is al gesloten, maar we komen nog terug in Bangkok voor 3 nachtjes en dan gaan we het bekijken! De tempel de Wat Pho is nog open en hebben we uitgebreid bekeken. Tegenover de Wat Pho was een leuk restaurant met terras aan de Koningsrivier en uitzicht op de imposante Wat Arun aan de overkant. We hebben daar lekker gegeten en op straat nog een bananenpannenkoekje gekocht! Heerlijk!! Terug met een taxi. Geen enkele taxi wilde op de meter rijden en er werden vaste prijzen gevraagd van het dubbele van normaal. Uiteindelijk toch een gevonden voor de normale prijs. De chauffeur leek erg vriendelijk, praatte veel maar was niet te verstaan. Niet zo erg, maar toen hij ons hotel niet meteen kon vinden maakten we ons een beetje zorgen.

Morgen gaan we met de nachttrein naar het noorden van Thailand!

1. Trudy:
    5 februari 2019
    Wat zijn jullie aan het genieten 😎
  2. Adrie Rozema:
    5 februari 2019
    Wat een bijzondere gebouwen allemaal!!