Pai

8 februari 2019 - Pai, Thailand

Vandaag zijn we vertrokken naar Pai. Om half 9 worden we opgehaald en onderweg wordt er gestopt bij een orchideeën kwekerij! Orchideeën in allerlei kleuren en een Butterflyfarm! Daarna naar de waterval! Heel mooi in een natuurpark. We konden daar zwemmen, maar dat zagen wij niet zitten. Vervolgens een lokale lunch, noedels met currykip. Ik deed mijn best om het bakje leeg te eten, maar toen kwam er nog meer. De noedels waren wel lekker en de rijst met kippenpoot en groente was echt teveel. Na de lunch weer in de auto en naar de olifanten. Wij konden ze eten geven en gingen mee naar de rivier waar de olifant lekker kon badderen en er was de mogelijkheid om te zwemmen met de olifant. Dat hebben we niet gedaan, maar het was wel leuk om te zien hoe de olifant genoot van het water. De olifant heeft zijn eigen verzorger, daar luistert zij heel goed naar. De verzorger is 17 uur per dag bij de olifant en spreekt een soort olifantentaal! 😃 Na dit bijzondere gebeuren werden we naar ons hotel gebracht. Huisjes in een mooi park met een lekker zwembad. Het was weer zo heet vanmiddag, dus dat zwembad was heel fijn om af te koelen. 'S avonds zijn we Pai in gegaan en daar was het erg druk met allemaal tentjes met Streetfood. Heel veel jonge mensen, backpackers, die hier zijn om te feesten, blowen enz. Zij worden de hippies genoemd. Ik heb Sip moeten overtuigen dat het Streetfood heel lekker is en gelukkig ging hij overstag! Een hele lekkere roti gegeten met allerlei lekkere dingen erin. Daarna een bakje aardbeien, die hier ook vandaan komen! De avonden koelen hier heel erg af!

1. Adrie Rozema:
    8 februari 2019
    Heel bijzonder dat jullie zo dicht bij de olifanten konden komen, gaan jullie ook nog op de olifanten zitten voor een ritje? Verder schitterende orchideeën, erg mooi! Wij vinden het erg leuk om jullie ervaringen te lezen!