Hoi An

29 januari 2019 - Hoi An, Vietnam

Vanmorgen vertrokken richting Hoi An, met een tussenstop bij een Vietnamese vissersfamilie. Daar stapten we op de fiets om de omgeving te verkennen! Het mooiste vond ik de boeddhistische begraafplaats met enorme gebouwen bovenop de graven. Deze zijn gefinancierd door de mensen die gevlucht zijn toen Zuid-Vietnam communistisch werd. Zij stuurden uit dankbaarheid geld naar hun familie. Het strand gezien, maar als je het strand van SXM gewend bent dan is het hier behelpen. Heel veel rotzooi op het strand! Dat wordt voor het hoogseizoen weer opgeruimd. Terug bij het huisje van de visser kregen we een mooie hoed mee en gingen we varen met een visser. Hij liet ons zien hoe zij vissen en dat is heel milieuvriendelijk. Wij dachten dat we de vis die hij ving zouden eten, maar die verkocht hij weer op de markt. Ondertussen had de vrouw van het gezin een maaltijd met vis voor ons klaargemaakt en dat had ze lekker gedaan. Na het eten begonnen we aan de lange reis naar Hoi An en daar aangekomen namen we afscheid van onze gids en chauffeur! Het hotelletje is wel iets minder dan de vorige hotels, maar de bedden zijn eigenlijk altijd wel goed!

1. Adrie Rozema:
    30 januari 2019
    Wat een pracht en praal hè, onvoorstelbaar!
    Wat een leuke foto van jullie tweetjes, met die hoeden!