Wakker worden bij de Vietnamese familie en weer op pad naar Tam Coc!

20 januari 2019 - Ninh Hải, Vietnam

Wat een spannende nacht onder de klamboe! Twee keer eruit geweest vannacht. Gelukkig sliepen we onder de klamboe en lagen we veilig, maar ik wist niet wat ik 's nachts tegen zou komen! Dat viel dus allemaal erg mee. Ineens stond er 's morgens een ontbijtje op de veranda. Pannenkoekjes met agavesiroop en voor ieder twee kleine banaantjes! Gelukkig geen rijst. We hebben afscheid genomen van de familie, dikke hug, en toen op pad naar Tam Coc, een tocht van ongeveer 3 uur. Vandaag staat er een tocht over de deltawateren naar de grotten op het programma. Bij aankomst krijgen we eerst een vroege lunch, want het is nog maar 12.00 uur. Wel een 7 gangen menu. Eerst soep, daarna nemmetjes, dan geitensate, vervolgens biefstuk in een saus en varkensvlees. Toen kwam er taugé en als laatste rijst. Ik heb de soep met pompoen en kerrie gegeten, nemmetje en rijst met taugé. Als toetje ananas. Het verlangen naar een boterham met kaas wordt steeds groter. Na de lunch met het bootje. Er stond een vrouw aan de roeispanen. Vrouwen doen hier eigenlijk alles. De mannen chillen een beetje met elkaar, terwijl de vrouwen het rijstveld bewerken. Heel zwaar werk, het omploegen, bemestten en uitharken, daarna ieder plantje planten. We voeren naar de grot, stapte daar uit en liepen naar de ingang. Echt ontzettend mooi. Zie foto's. Bij de foto's kan je de eerste aanklikken en dan kan je ze allemaal achter elkaar zien. Na de grot gingen we weer in de boot en voeren we door nog enkele grotten en werden we op een ander punt afgezet. We kwamen een man in een bootje tegen die met zijn voeten peddelde. Helaas waren we te laat voor een foto, want het was wel heel bijzonder. We werden daarna afgezet bij Tam Coc Rice Field Resort. Daar hebben we een huisje aan het zwembad, maar het is te fris om te zwemmen. We zijn naar het dorp 3 kilometer verderop gefietst en hebben daar een biertje gedronken. Nu zitten we ineens in een houten bak met noppen op de bodem, gevuld met heet water. Er kwamen twee meisjes aan de deur met "hot water" voor onze voeten. Zal er wel bij horen om zo schoon mogelijk te gaan eten, want dat gaan we zo doen! Wordt vervolgd!!!!!!

1. Babette:
    20 januari 2019
    Wat een mooie foto’s! Wat zijn Nemmetjes??
  2. Junejacky:
    20 januari 2019
    Ik ben ook benieuwd naar die nemmetjes!!
    Als wij terug kwamen uit HK was die bruine boterham met kaas en een kop koffie een traktatie.
    Weer een mooi verhaal Hop, veel zien en beleven!
    Liefs Jacky
  3. ERna:
    20 januari 2019
    Nemmetjes zijn kleine ronde loempiaatjes! Hier zijn ze gevuld met groente!
  4. Youemay:
    20 januari 2019
    Dat wilde ik ook gaan vragen. Maar nu weet ik het😀. Loempiaatjes dus..... ! Geitensaté geproefd? 😝
  5. ERna:
    20 januari 2019
    Nee, ik niet. Sipwel en het was heel taai!
  6. Junejacky:
    Getsie!
  7. Adrie Rozema:
    20 januari 2019
    Prachtige foto's! Geitensaté lijkt mij ook niet lekker! Een bijzondere reis, geniet ervan!